Jeszcze bardziej nienawidzę seriali.

 Jeśli śledzisz mojego Faceboock'a (tak wiem, nudzę), to wiesz, jak bardzo serial Shadowhunters mnie zawiódł. Nawet za bardzo nie wiem, co napisać. Pilot był bez-na-dziej-ny. Zaciekawiło mnie jedynie, co jeszcze chcą zmienić. Tak wyłączyłabym po pierwszej minucie. Choć osobom, które nie czytały książki, może się spodoba... Może. Czas przelać swe żale na papier! No... Prawie.
 Ktoś sobie idzie, ktoś kogoś śledzi, ktoś zmienia kształt, ktoś kogoś potrąca. I nagle "8 hours earlier". Może i miało to zaciekawić, cóż... Mnie odrobinkę zirytowało. Po jakiś 5 minutach mamy z kolei "10 years earlier", no, ale już to zostawmy. Poznajemy Clary. Chce się dostać do plastycznej szkoły. Potem pojawia się Jason, Luke, Jocelyn, Isabelle, Alec, Jace, a nawet Magnus. (Co zabawne, Bane jest właścicielem klubu Pandemonium. Heh. I spotyka tam Clary. Heh.)
 Nikt nie wygląda, jak powinien. Pomijając Magnusa i Luke - mogą być na upartego. Ale i tak z każdym jest coś nie tak! Haaalooo. Po pierwsze Clary powinna mieć 16 lat, nie 18. Dopiero w czwartej części z Darów... zaczyna zauważać w swojej figurze kobiece kształty. A tu już jest bardzo kobieca, a ubrania Izzy idealnie na nią pasują. No i powinna być niższa. Może i czepiam się szczegółów, ale mnie to irytuje. Idźmy dalej. Simon jest umięśniony i w ogóle ma zespół składający się tylko z niego i jakiejś Maurice. Czy jakoś tak. Jace z charakteru jest nawet okej.
 Jak dla mnie największym problem jest Jocelyn, Luke i Dorothy. W serialu Jocelyn opowiada po krótce Clary o świecie Nocnych Łowców, a kiedy przychodzą po nią członkowie Kręgu, jej córka jeszcze jest w domu. I jest brunetką. Aaaa!! Chodźmy dalej. Luke jest bardzo szanowanym policjantem. Tak. Policjantem. Za to Dorothy jest pracownicą Jocelyn w sklepie pod mieszkaniem Frayów. I wygląda na około, no nie wiem, 25 lat. Pomijam w ogóle kwestię steli, którą Jocelyn wręcza dziecku , a runy się nią robi tylko machając nad ręką. Eh.
 Być może historia i odcinek pierwszy spodoba się komuś innemu. Jak dla mnie kompletnie spaprali sprawę. Mogli zrobić coś dobrego, nawet z tymi aktorami. Coś nie zagrało, coś ktoś źle zrobił i mamy serial Shadowhunters. Niestety gra aktorska jest beznadziejna, a główna bohaterka tylko płacze i biadoli nad tym, jaka to ona ma złe życie. To nie jest Clary, jaką znamy z kart opowieści Cassandry Clare. Jak to powiedziała moja znajoma Dziama - brak jakiejkolwiek chemii pomiędzy postaciami. z bólem muszę się zgodzić.
 Zamierzam nadal oglądać kolejne odcinki z nadzieją, że może coś zmieni albo opowiedzą to w tak inny sposób, że już nie będę porównywać go do pierwowzoru.
 Do przeczytania, do napisania. Może i do zobaczenia, kto wie, kto wie...
Previous
Next Post »

7 komentarze

Write komentarze
Dark Diary
AUTHOR
22 stycznia 2016 22:40 delete

Czytałam tylko pierwszą część Darów, ale mniejsza o to. Jak dla mnie serial jest spoko. Wiadomo, że nie będzie taki sam jak książka, bo to by było bez sensu :P Pewnie się jeszcze rozwinie. Mi się narazie podoba, a co do gry aktorskiej-mi to nie przyszkadza. Nie jestem osobą, dla której gra aktorska ma większe znaczenie. Widzę jeśli jest, a jak jej nie ma to olewam :P W każdym razie ja będę oglądać dalej ^^

Reply
avatar
22 stycznia 2016 23:32 delete

W końcu ktoś, z kim się zgadzam. Mam takie same zastrzeżenia. Już bardziej podobał mi się film (w którym postacie, moim zdaniem, były dobranie idealnie, Instytut był mega, demony też), na który i tak był hejt, że niezgodny z treścią książki. Proszę, oto coś "zgodnego" z treścią książki... xD

Reply
avatar
22 stycznia 2016 23:32 delete Ten komentarz został usunięty przez autora.
avatar
Lekturia Blog
AUTHOR
24 stycznia 2016 21:21 delete

Serialu jeszcze nie oglądałam, ale mam zamiar go zobaczyć. Po Twojej opinii nie będę nastawiala się na nic wielkiego.
http://www.lekturia.blogspot.com/

Reply
avatar
Cynka7
AUTHOR
5 marca 2016 22:33 delete

Przykro mi, kochana, ale muszę się kłócić. Czy serial nie ma bazować na grze aktorskiej? ;-;

Reply
avatar
Cynka7
AUTHOR
5 marca 2016 22:34 delete

Takich osób jest mnóstwo. Wolę film, który w końcu obejrzałam. :)

Reply
avatar
Cynka7
AUTHOR
5 marca 2016 22:34 delete

Słuszny wybór. ;)

Reply
avatar