Grudzień w muzyce

 "Nowy rok, nowa/y ja"-bullshit już Cię otoczył? No to jeszcze ja! W tym roku będzie więcej. Może nie treściowo czy objętościowo, ale jestem na dobrej drodze, żeby wstawiać notki regularnie. Czyż to nie cudowne? W każdym razie postanowiłam wstawiać więcej tekstów o muzyce. jest to dosyć duża i ważna część mojego życia, także popkulturowego. Po małym pytanku na Facebook'u wiem już, jaką formę na pewno będziesz dostawać. Przed sobą masz pierwsze zestawienie piosenek dnia, które publikowane są w każdym miesiącu na Facebook'u bloga. W tym wypadku na tapetę bierzemy grudzień 2016 roku.
Notki z zestawieniami będą do znalezienia w zakładce Muzyka i Cykle pod nazwą Piosenki miesiąca.  A tu źródło.
 Szybkie wyjaśnienie, skąd się wzięła inicjatywa, żeby jakoś zgrabnie wejść w ten cykl. Muzyka zawsze była, jest i zawsze będzie w moim życiu. Kocham śpiewać, poświęciłam temu dużo pracy, czasu i... w zasadzie wszystkiego. Codziennie rano piosenka, jaka zostanie puszczona przeze mnie na telefonie, określa mój nastrój do końca dnia. Utwory towarzyszą mi w podróżach, spacerach, przy nauce. Część z nich ma przypisaną do siebie historię, niekoniecznie tę zawartą w słowach, ale dopisaną przeze mnie emocjami, wydarzeniami...
 Dzięki mojej siostrze, rówieśnikom, znajomym z konwentów, rodzinie i internetowi słucham dużo różnej muzyki. Mam ulubionych wykonawców, pewnie, ale gatunków w zasadzie słucham prawie wszystkich i prawie wszystko lubię. No może oprócz disco i techno, czasem country też mi nie podchodzi. Stwierdziłam, że są utwory mało znane, które zasługują na o wiele więcej. Dlatego raz na jakiś czas, jak mnie najdzie ochota, udostępniam linki do YT z cytatami (czasem z tłumaczeniami, autorskimi oczywiście). Stąd się wzięła "#PiosenkaDnia".


 Pierwszego grudnia, późnym wieczorem, wstawiłam tę jakże uroczą piosenkę, śpiewaną przez Batmana z filmu LEGO Movie. Pierwszy raz usłyszałam ją filmie, a przypomniałam sobie ją na jednej z komiksowych grup na Facebooku. Zapraszam do delektowania się tym delikatnym brzmieniem.
"DARKNESS" // CIEMNOŚĆ ~ Batman's Song, Batman(LEGO Movie)


 Kolejną piosenkę udostępniłam 8-mego dnia miesiąca. Mimo że wokalistę. znałam wcześniej, utwór poznałam dzięki umieszczeniu go przez Spotify na jednej ze swoich playlist, których często słuchałam swego czasu. Chyba "Afternoon Acoustic", ale nie jestem pewna. 
"When I look into your eyes     //  Kiedy patrzę w twoje oczy
It's like watching the night sky     To jak oglądanie nocnego nieba
Or a beautiful sunrise                   Albo pięknego wschodu słońca
And just like them old stars          I jak te stare gwiazdy
There's so much they hold           Tak wiele skrywają
I see that you've come so far       Widzę, że przeszłaś tak wiele
To be right where you are            Żeby być tu, gdzie jesteś
How old is your soul?"                   Ile lat ma twoja dusza?   ~ I Won't Give Up, Jason Mraz




 Z tą piosenką było bardzo podobnie, ale nie znalazłam jej na playliście, ale słuchając radia jakiegoś utworu. Spotify to jednak bardzo przydatna rzecz. Kocham w niej delikatność i moc, którego idą tu w parze z tymi wspaniałymi ozdobnikami.
"Well, open up your mind and see like me // Cóż, otwórz swój umysł i popatrz moimi oczami
Open up your plans and damn you're free    Otwórz swój kalendarz i zobacz, cholera, jesteś wolna
And it's our God-forsaken right to be loved    I to nasze, zapomniane przez Boga prawo by być                                                                                                                 kochanym
So I won't hesitate, no more, no more            Więc nie będę zwlekał już dłużej
It cannot wait, I'm sure                                       To nie może czekać, jestem pewny
There's no need to complicate                         Nie potrzeba tego komplikować
Our time is short                                                 Nasz czas jest krótki
This is our fate, I'm yours!"                                To nasze przeznaczenie, jestem twój! ~ I'm yours,
                                                                                                                                                 Jason Mraz


 Tego piosenkarza zna chyba każdy, kto słucha radia i lubi tkliwe piosenki. Let Her Go stało się bardzo popularne, a artysta w tym roku wypuścił śliczny album. Już od dawna, chciałam go więcej słuchać, a zmobilizować się pomogła mi Gosia stąd i stąd.
"We used to never say never         //Zwykliśmy nigdy nie mówić nigdy
used to think we'll live forever"      Myśleliśmy, że będziemy żyć wiecznie  ~ When We Were Young
Passenger                           
 I tym sposobem, mój drogi czytelniku, dotarłeś do końca grudniowej muzyki. Byłabym wdzięczna, jeśli dostanę odzew od Ciebie, szczególnie, jeśli się nie wypowiedziałeś na stronie facebookowej. Cieszę się na nowy rok. Mam nadzieję, że rzeczywiście zgodnie z moim celem będę publikować co najmniej 4 razy w miesiącu. Wtedy wiem, że statystyki będą lepsze, moje zadowolenie wzrośnie i może w końcu ten blog zacznie się liczyć gdziekolwiek.
 Do przeczytania, do napisania!
Źródło. Mrazik na koniec. Mam nadzieję, że się podobało. Och, jak dobrze wrócić! Więcej muzyki już za miesiąc.

Previous
Next Post »